در نسخه سفارشی این ردیاب ارزانقیمت علاوه بر امکانات پایه، امکاناتی مانند تعریف محدوده حرکتی مشخص و اطلاع از لغزش یا وارد شدن ضربه به خودرو نیز در دسترس است. علاوه بر تمام موارد و مزایای ذکر شده امکان موقعیت یابی به صورت آفلاین و از طریق پیامک نیز وجود دارد. اگر ردیاب از خودروی شما توسط سارقی جدا شود بلافاصله به شما پیامک دیتا شده و شما را باخبر خواهند کرد. یکی از دلایل سرقت خودرو ها می تواند جا گذاشتن سوییچ توسط صاحبان اتومبیل باشد که با نصب ردیاب خودرو شما می توانید از راه دور خودروی خود را کنترل کنید و حتی از راه دور خاموش کنید.همچنین زمانی که خودروی شما به سرقت می رود شما می توانید از راه دور از طریق اپلیکیشن ردیاب،خودروی خود را خاموش کنید. این در حالی است که این ردیاب تنها 3 اینچ طول دارد و به همین دلیل یکی از بهترین ردیاب های کوچک برای اتومبیل محسوب می شود که حتی می توانید برای سایر ابزارها و وسایل مختلف خود استفاده کنید. این دستگاه توسط دیاگ یا درگاه OBDII که در قسمت زیرین داشبورد وجود دارد ، به اتومبیل وصل می شود که از این طریق شما نگرانی بابت عمر باتری نخواهید داشت و این در حالی است که این ردیاب یکی از ارزانترین و با قابلیت ترین ردیاب های موجود در بازار می باشد که می توانید از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید که قیمت جهانی این دستگاه 20 دلار می باشد که قیمت نسبتا مناسبی دارد. 
 
 
چه در نصب دستگاه و جی پی اس روی خودرو و چه راه اندازی اپلیکیشن و نرم افزار ردیابی ، همگی تحت پوشش گارانتی و خدمات پس از فروش کریوت هستند. بنابراین شما میتوانید پس از این که برای خود مشخص کردید که چه انتظاراتی و با چه اولویتهایی از ردیاب دارید، همچنین شناخت انواع مختلف ردیاب خودرو، از میان مدلهای مختلف مناسبترین آنها را انتخاب کنید. همانطور که پیش از همین اشاره داشتیم، اپلیکیشنها و سرویسهای متعددی مثل MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog و غیره به این مراد موجود میباشند که میتوانید از آن ها به کارگیری کنید. با این حال راه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها امنیت اتومبیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. لازم به ذکر است که این ردیاب از نقشه های گوگل مپ برای ردیابی مسیرها استفاده می کند که با استفاده از آن به آخرین و بروزترین نقشه های موجود دسترسی دارد و یکی دیگر از قابلیت های این ردیاب ، Real time update است که در زمان حال بدون هر گونه مشکلی می تواند موقعیت اتومبیل را به شما ارسال کند و از این طریق شما بدون هر گونه مشکلی می توانید حتی به موقعیت های قبلی دسترسی پیدا کنید.
 
 
اما حتی دزدگیرهای جدید هم موفق نبودند و به همین خاطر و بهمرور زمان بحث استفاده از ردیاب برای محافظت از خودرو مطرح شد. لازم به ذکر است که این ردیاب از شبکه 4g برای ارسال دقیق اطلاعات و موقعیت مکانی استفاده می کند که این نشان دهنده وجود گزینه دیگری به نام Real time update است و می توانید بدون هر گونه دیرکرد ، موقعیت مکانی اتومبیل را از راه دور مشاهده کنید. اگر میخواهید در هرزمانی کنترل خودروی خود را از راه دور به دست بگیرید، ردیاب IR230 ایران رهیاب بهترین گزینه برای شما است. شما بعداز نصب و راه اندازی و همچنین ثبت اطلاعات شخصی خود میتوانید خودرو خودرا کنترل کنید. حتی در صورت نیاز شما می توانید از راه دور رانندگی اعضای خانواده و دوستانتان را در مناطق مختلف تحت نظر داشته باشید که ین موارد از مهم ترین دلایل خرید ردیاب ماشین می باشد. در خوشبینانه ترین حالت حتی اگر بدنه خودروی خود را بیمه کنید بعد از سه ماه و تبلیغات روزنامه فقط 80 درصد خسارت خودرو تحت پوشش بیمه قرار می گیرد که درست شنیدید و 80 درصد توسط بیمه که از قیمت کارخانه ای خودرو است تامین می شود. این نرم افزار موقعیت خودرو را به شکل آنلاین به نمایش در آورده و قادر است که برای شش ماه اخیر گزارش های سرعت و مسافت های طی شده خودرو را نشان دهد.
 
ردیاب خودرو در دنیای امروزه شاید یکی از ابزارهای مورد نیاز اکثر رانندگان است که از اصلی ترین دلایل آن ، افزایش سرقت اتومبیل توسط افراد سارق می باشد که اصلا هیچ اتومبیلی برای این دسته از افراد فرقی ندارد چرا که آنها می توانند گران قیمت ترین سیستم های امنیتی را با استفاده از ابزارهای غیر مجازشان هک کنند و در نهایت به اتومبیل شما دسترسی کامل پیدا کنند. بالای 25 دلار : این دسته دارای کیفیت بیشتری نسبت به دسته بندی اول است چرا که دقت بیشتری دارد و از دامنه بهتری برخوردار است. آخرین گزینه ای که ما در لیست خود آورده ایم ، ردیاب اتومبیل به نام primetracking است که همانند گزینه اول یکی از بهترین ها در نوع خود است چرا که بسیار کوچک می باشد و از این رو مناسب اتومبیل ، کیف ، کوله پشتی ، چمدان و.. برای مثال ردیاب های خودرو و gps های هوشمندی که می توانند ما را به بهترین شیوه ممکن در یافتن اتومبیل راهنمایی کنند ، طراحی و به بازار عرضه شده اند که طبیعتا با هزینه ناچیزی نسبت به قیمت خودرو می توان خریداری و نصب کرد تا اتومبیل از دست افراد سارق در امان باشد.