برای درک دلیل تفاوت قیمت پنجره دوجداره upvc ابتدا باید گفت که تنها برند و نوع جنس درب و پنجره دوجداره upvc در کیفیت نهایی تاثیرگذار است. اما روش تولید و نوع نصب بیش از هر چیز مهم است.

1- یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت و کیفیت پنجره های upvc گالوانیزه

این فلز U شکل در هر قسمت از میله پروفیل قرار می گیرد و میله پروفیل uPVC را پلاستیکی می کند که در اثر گرما و سرما تغییر نمی کند، زیرا پروفیل uPVC در هر جهتی تغییر می کند، زیرا باعث تغییر شکل پنجره ها و غیره می شود. لعاب قابل آب بندی، یکی دیگر از ویژگی های این فرآیند آبکاری، محکم کردن پیچ های جانبی روی پروفیل و پیچ های اتصال پنجره دوجداره به چارچوب است.



دلایل تاثیر گالوانیزه بر قیمت پنجره upvc

ضخامت ورق گالوانیزه باید با توجه به نوع پروفیل پنجره upvc انتخاب شود و حداقل ضخامت 1 میلی متر باشد.

گرد فولادی گالوانیزه برای استحکام بیشتر یک شیشه فولادی گالوانیزه مخصوص است.

مواد ورق اصلی باید گالوانیزه باشد، برخی از فلزات دیگر برای ارزان تر شدن آن استفاده می کنند.

ابعاد استانداردی که هر پروفیل UPVC باید در آن قرار گیرد، یعنی ابعاد U شکل باید استاندارد باشد.

ضخامت کم و استفاده از مواد آهن سیاه به جای گالوانیزه و استفاده از گالوانیزه نازک یا بدون گالوانیزه تا حد زیادی تولید کنندگان را قادر می سازد شیشه های دوجداره ارزان را تولید کنند.

2 پروفیل در پنجره های دوجداره و پروفیل برند استفاده می شود

استفاده از پروفیل های upvc صحیح و تایید شده باعث تفاوت در هزینه پنجره upvc می شود. بعد از مدتی برندهای مختلف دیگر مسئولیت ساخت پروفیل را بر عهده نمی گیرند و در معرض مشکلات زیادی مانند پوسیدگی و پوسیدگی لاستیک آب بندی قرار می گیرند.

پروفیل های باکیفیت مانند وین تک و ویستا بست جزو پرطرفدارترین و قدیمی ترین پروفایل های ایران هستند که از نظر کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش رتبه اول را دارند و در صورت بروز مشکل به Go fast مراجعه می کنند. برای رفع آن برنامه ریزی کنید زیرا این شرکت ها تقریباً نماینده هر شهر هستند.



3- روی پنجره دوجداره لاستیک وجود دارد که برای آب بندی بین ارسی و شیشه استفاده می شود.

در ساخت پنجره های دوجداره Upvc از دو نوع لاستیک درزگیر استفاده می شود، لاستیک های روی شاخه های پروفیل در اصل لاستیک خود آب بند نام دارند، نوع دیگر لاستیک EPDM برند متفاوتی است. از کشورهای مختلف معروف ترین آنها سچیل است که ساخت ترکیه است و بعد از ساخت در و پنجره روی پروفیل نصب می شود.

تفاوت این لاستیک ها در این است که لاستیک های EPDM ضخیم تر هستند، در برابر آفتاب جمع نمی شوند و خشک نمی شوند و پروفیل های جوش داده شده مجهز به لاستیک جامد هستند که بسیار بهتر آب بندی می شود.

اما در پروفیل های لاستیکی سر در زیر دستگاه جوش می سوزد و به هم می چسبد و باعث می شود در زمانی که درها و پنجره ها در معرض نور خورشید قرار می گیرند، لاستیک در یک مکان از هم جدا شود. ضخیم تر از لاستیک EPDM خب این موضوع با برندهای معروف پروفیل متفاوت است زیرا در پروفیل های با کیفیت از لاستیک بسیار خوبی در پروفیل لاستیکی استفاده می شود تا عایق خوبی به محصولات خود بدهد.



4- قطعات مصرفی و پنجره دوجداره upvc

نصب فاکتور بسیار مهمی در نصب درب و پنجره های ارسی دوبل upvc می باشد، انواع مختلف باعث قیمت متفاوت بر روی پنجره upvc می شود. ترکیه تولید کننده اکثر این مدل ها می باشد که دارای سه سطح VHS و ACCADO می باشد. مبلمان در این کشور درجه یک است.
 

 

ساخت و ساز چگونه بر هزینه پنجره upvc تاثیر می گذارد؟

کیفیت برند تجهیزات و کشور سازنده

کاهش Backlock در مجموعه های سخت افزاری دو طرفه

استفاده از اندازه کلید کوتاه در شاتر و اتصالات تک حالته

استفاده از برندهای مختلف در ست زره (ایرانی و چینی به جای ترکی)

به جای یراق آلات درب تاشو از یراق آلات تک پنجره استفاده می شود

استفاده از دسته پلاستیکی به جای آلومینیوم

مهمترین نکته استفاده از لولاهای کوچک و کم در در و پنجره است

5- نوع شیشه شامل رنگ، ضخامت و کیفیت

شیشه دوجداره استفاده شده باید کارخانه ای باشد یعنی از شیشه درجه A استفاده شود که هیچ گونه موج و آسیبی نداشته باشد.

چسب بوتیل باید به اسپیسر تزریق شود که باعث می شود شیشه کاملا به اسپیسر بچسبد و در مقابل گرد و غبار و شیشه ورودی بخار نفوذی باقی نماند.

سیلیکاژل داخل جداکننده (گرانول های جذب کننده رطوبت) حداقل رطوبت را در داخل شیشه باقی می گذارد.

یک چسب پلی سولفید تزریق شده در پشت اسپیسر برای اطمینان از آب بندی و چسبندگی شیشه استفاده می شود.

لیوان ها باید با ابزار مخصوص شسته شوند.

تفاوت قیمت پی وی سی با شیشه دوجداره در این است که در صورت رعایت نکردن هر یک از موارد فوق کیفیت شیشه تولید شده بسیار ضعیف بوده و شیشه دست ساز محسوب می شود و این امر در قیمت پنجره ها.upvc تاثیر می گذارد. .
 

 

مطالعه مقاله کامل: https://upvcmaster.com/نمایندگی-پنجره-وین-تک-در-کرج/