سامانه CRM و افزایش کارآمدی جریان کاری
در زمینه اطلاعات جمع آوری شده توسط CRM باید توجه کنیم که این سامانه با ترکیب روش های ارزیابی رفتار مشتریان، به مقابله با از دست دادن عنصر ارزشمند زمان در کسب و کارها می رود. نرم افزار CRM با ترکیب و بکارگیری روشها، اقدامات و نیازهای ابزاری، به ردیابی فعالیت های مشتریان می پردازد و از ورود چندباره داده ها و کندی در کار جلوگیری می کند. با استفاده از یک سامانه مناسب می توانید تمامی اشتباهات پرهزینه ورود دستی اطلاعات را کنار بزنید و برای یکایک مشتریان این احساس را ایجاد کنید که ارزشمندترین مشتری است که در حال حاضر دارید.
استفاده از سامانه CRM و تقویت تجزیه و تحلیل داده های مشتریان
نکات متعددی می توان گفت در خصوص اینکه مشتریان شما چگونه خدمات شما را می پذیرند و آن را ارزیابی می کنند. اما بهینه سازی بازاریابی، ارزشمندترین داده ای است که شما به دست می آورید. سامانه CRM به شما می گوید چگونه کمپین تبلیغاتی خود را تقویت کنید و چگونه محصولات خود را برای مخاطبان ناآشنا که احتمالا به آن محصولات علاقه مندند معرفی نمایید.
استانداردهای قوی و گزارش های مربوط به مشتریان که از طریق سامانه CRM به دست می آید چشم انداز روشنی در خصوص کم و کیف هر عملیات، عملکرد هر نماینده و عامل و پایداری کلان راهبردهای مدیریت ارتباطات را برایتان فراهم می کند. باور داشته باشید یا نه، این سیستمی است که عمده شرکت های موفق بجای صرف وقت در تجزیه و تحلیل داده های مالی، برای شناسایی گلوگاه های اصلی به آن می پردازند.
سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چیست؟
CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشریان راه حل های نرم افزاری است که به کسب و کارها تصویری روشن از روابطشان با مشتریان در تمامی نقاط تماس ارائه می دهد. این موارد شامل خرید، اولین مواجهه، فروش های مداوم، بازاریابی، خرید ورژن های جدید محصولات قبل و تمدید فروش است.
منبع: وب سایت اوج (https://owj.io/)