سوالات متداول و مشکلات رایج ارسال

هیچ چیز خسته کننده تر از زمانی نیست که بخواهید چیزی را چاپ کنید و چاپگر شما از همکاری امتناع کند! درست است که همه شما قبلاً نیاز به چاپ مقاله را تجربه کرده اید. اما ناگهان با یک صفحه خالی، تصاویر یا خطوط تار و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه می شوید.

همه افرادی که با چاپگرها سر و کار دارند می توانند با چنین مشکلاتی مواجه شوند. بنابراین، در این مقاله از آوا فرهنگ آریا، تصمیم گرفتیم تمام سوالات و مشکلات رایج چاپگر را بررسی کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا چاپگر من چاپ نمی کند؟

نگرفتن پرینت مشکلی جدی و آزاردهنده است و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. به عنوان مثال، این مشکل ممکن است به دلایل بسیار ساده ای مانند مشکلات شبکه، کم بودن جوهر یا کارتریج تونر، گیر کردن کاغذ و غیره ایجاد شود. دلیل آن ممکن است به مسائل پیچیده ای مانند نیاز به سرویس، خرابی فیزیکی، مشکل درایور سخت افزار مربوط باشد. ، و غیره. بنابراین باید تمام اتصالات و اجزای نرم افزاری - و سخت افزاری چاپگر خود را به طور کامل بررسی کنید تا علت دقیق این مشکل را بیابید.

چرا چاپگر من چاپ نمی کند؟

چرا چاپگر من وصل نمی شود؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکل رایج چاپگرها وصل نبودن چاپگر است. چاپگر به دلایل مختلف وصل نمی شود. برای حل این مشکل باید علت دقیق مشکل را پیدا کنید و تمام اتصالات و وضعیت آنها را بررسی کنید. یعنی قبل از هر چیز باید بررسی کنید که آیا کابل USB سالم است یا خیر. پس از اطمینان از سالم بودن کابل چاپگر و اتصالات، مشکلات دیگر را بررسی کنید.

یکی از دلایلی که ممکن است چاپگر متصل نشود این است که در سیستم شما شناسایی نمی شود. برای حل این مشکل، می توانید درایور چاپگر را به روز کنید. همچنین می توانید عیب یاب را برای تشخیص و رفع مشکلات چاپگر خود امتحان کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1) وارد کنترل پنل سیستم خود شوید.
 

2) روی Devices and Printers کلیک کنید.

3) چاپگر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. سپس Troubleshoot را انتخاب کنید.

4) اجازه دهید سیستم شما مشکل را برطرف کند و دستورالعمل های روی صفحه را برای رفع آن دنبال کنید.

علاوه بر این موارد، یک سرویس عیب یابی چاپگر یا اسکن چاپگر می تواند به شما در یافتن علت مشکل کمک کند. این سرویس ارتباط با چاپگر را کنترل می کند، گاهی اوقات راه اندازی مجدد این سرویس تنها مشکل عدم اتصال چاپگر را حل می کند.

برای این کار کافی است services.msc را در کادر RUN تایپ کرده و OK کنید.

service.msc

سپس سرویس Print Spooler را پیدا کنید. اگر سرویس در حال اجرا است، ابتدا روی سرویس کلیک راست کرده و سپس Stop را کلیک کنید. در نهایت برای راه اندازی مجدد روی Start کلیک کنید.

اسپولر چاپ

پس از انجام این مراحل، سیستم را مجددا راه اندازی کنید. احتمالاً با این کار مشکل برطرف می شود و چاپگر وصل می شود. گاهی اوقات عدم اتصال چاپگر به مشکلات سخت افزاری مربوط می شود. اگر متوجه شدید که چاپگر شما به درستی کار نمی کند و مشکل سخت افزاری دارید، در اسرع وقت با فروشنده چاپگر یا شرکت گارانتی تماس بگیرید و از آنها بخواهید مشکل را برطرف کنند.

چرا چاپگر من آفلاین است؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگر این است که چاپگر به طور ناگهانی آفلاین می شود و به شبکه وصل نمی شود. معمولاً تشخیص آفلاین بودن چاپگر آسان است. چون اگر آفلاین هستید پیامی در سیستم شما می آید که این مشکل را به شما می گوید. دلیل آفلاین شدن چاپگر می تواند مشکلات Wi-Fi، مشکلات اتصال به سیستم، تنظیمات نادرست و غیره باشد.

اولین قدم در حل این مشکل چاپگر، ارزیابی کابل ها و پورت ها از نظر آسیب فیزیکی است. بررسی کنید که چاپگر به برق وصل باشد و همه کابل ها به درستی وصل شده باشند. اگر از طریق کابل وصل شده اید، تمام پورت های دستگاه خود را امتحان کنید یا پورت دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید کابل مشکلی ندارد. اگر از طریق Wi-Fi متصل هستید، چاپگر را با کابل به رایانه وصل کنید تا ببینید آیا چاپگر کار می کند یا خیر. اگر چنین است، ممکن است مشکل از اتصال شبکه شما باشد.

در این مرحله باید مطمئن شوید که اتصال شبکه شما کار می کند و چاپگر به همان شبکه Wi-Fi رایانه متصل است. معمولاً منوی داخلی چاپگر به شما نشان می دهد که به چه شبکه ای متصل است. اما می توانید برای دستورالعمل های بیشتر در مورد افزودن شبکه Wi-Fi به دفترچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید.

اگر رابطه شما خوب است؛ اما چاپگر هنوز آفلاین است، باید مراحل زیر را در رایانه خود دنبال کنید:

1. ابتدا چاپگر و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

2. چاپگر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید. برای این، راه های:

تنظیم به عنوان چاپگر پیش فرض را در قسمت چاپگرها در تنظیمات > دستگاه ها > چاپگرها و اسکنرها انتخاب کنید.

3. سپس دکمه Pause را حذف کرده و از Printer Offline استفاده کنید.

4. اگر پیام "تنظیم این چاپگر به عنوان پیش فرض به این معنی است که ویندوز مدیریت چاپگر پیش فرض شما را متوقف می کند"، روی OK کلیک کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، درایور چاپگر خود را به‌روزرسانی یا دوباره نصب کنید.

چرا چاپگر من خوب چاپ می کند؟

در بیشتر موارد، این مشکل به دلیل تنظیمات نادرست تراکم جوهر ایجاد می شود و مشکل جدی نیست. اگر چاپگر شما روی تراکم جوهر کم تنظیم شده است، آن را تغییر دهید و به راحتی تصاویر و متون مختلف را چاپ کنید. البته تمام شدن جوهر می تواند دلیل ساده ای برای این مشکل باشد که به راحتی قابل رفع است.

چرا چاپگر من سفید است؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگر که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، چاپ صفحات سفید خالی و بیرون آمدن از چاپگر است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک چاپگر به طور تصادفی صفحات خالی تولید می کند. رایج ترین کارتریج های جوهر خالی، نصب نادرست کارتریج و گرفتگی نازل ها هستند. گاهی اوقات مشکلات درایور و نرم افزار نیز می تواند باعث این مشکل شود.

برای حل این مشکل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

1. مطمئن شوید که چاپگر روی سطح صاف و ثابتی قرار دارد که در همه جهات فراتر از پایه قرار دارد. اگر چاپگر کج یا در زاویه باشد، به درستی کار نخواهد کرد.

2. کارتریج ها را بررسی کنید و در صورت قدیمی بودن آنها را تعویض کنید.

3. مطمئن شوید که کاغذ مناسب را انتخاب کرده اید.

4. مطمئن شوید که تنظیمات اندازه، جهت و موقعیت کاغذ در نرم افزار چاپگر صحیح است.

5. مطمئن شوید که هیچ صفحه خالی در سند شما وجود ندارد. اگر نرم‌افزار چاپگر شما دارای ویژگی پیش‌نمایش است، می‌توانید قبل از چاپ، صفحات خالی را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

6. اگر از Windows یا Mac استفاده می کنید، می توانید Skip Blank Page را در نرم افزار چاپگر خود انتخاب کنید.

چرا چاپگر من نصب نشده است؟

اگر پیغام خطایی دریافت کردید که چاپگر نصب نشده است یا به عنوان یک گزینه در ویندوز و برنامه ها ظاهر نمی شود، ممکن است مشکل از خود دستگاه، اتصال به سیستم یا رایانه شما باشد.

برای حل این مشکل، می توانید درایورهای چاپگر خود را به روز کنید یا چاپگر را از سیستم خود حذف کرده و مجدداً نصب کنید. گاهی اوقات ممکن است چاپگر شما با سیستم عامل کامپیوتر شما سازگار نباشد. بنابراین، قبل از خرید چاپگر، مطمئن شوید که رایانه شما از سیستم عامل پشتیبانی می کند.

چرا چاپگر من اشتباه چاپ می کند؟

چاپ اشتباه اسناد یکی دیگر از سوالات و مشکلات رایج چاپگرها است. یکی از شایع ترین دلایل پیچ خوردگی کاغذ، لغزش کارتریج چاپگر است. برای حل این مشکل، ابتدا سینی کاغذ چاپگر و نحوه قرار دادن کارتریج را بررسی کنید. پس از آن، باید مطمئن شوید که کاغذ در حین چاپ فشرده نشده است. اگر این موارد را بررسی کرده اید و مشکل سخت افزاری وجود ندارد، به تنظیم مجدد چاپگر ادامه دهید:

1. ابتدا دکمه تنظیم چاپگر را فشار دهید یا تنظیمات چاپگر را در رایانه خود وارد کنید.

2. گزینه Tools را باز کرده و روی Printer Setup کلیک کنید.

3. در این مرحله مراحل تنظیم کارتریج شروع می شود و حدود 7 دقیقه طول می کشد

4. در نهایت خواهید دید که عملیات موفقیت آمیز بوده است.
 

چرا چاپگر من باز نمی شود؟

مشکل روشن نشدن چاپگر اگرچه ساده است اما می تواند بسیار آزاردهنده باشد. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد و یافتن و رفع علت آن زمان زیادی می برد.

به عنوان مثال، مشکل می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری، مشکلات کابل، قطع برق و غیره باشد. می تواند مربوط باشد؛ بنابراین، با آزمون و خطا، باید هر اتصال را بررسی کنید و از سالم بودن سوکت، کابل، پریز و سایر قطعات اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که با نماینده برند چاپگر خود تماس بگیرید تا علت دقیق روشن نشدن چاپگر را بیابید و آن را به صورت تخصصی برطرف کنید.

چرا چاپگر من سایه دارد؟

سایه های چاپگر نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش به برخی از آنها می پردازیم:

1. مشکل کارتریج و جوهر: برای حل این مشکل یک بار کارتریج را بیرون آورده و تکان دهید تا پودر کارتریج به طور یکنواخت در داخل پخش شود.

2. درام معیوب: درام معیوب یکی از دلایل اصلی خاموش شدن چاپگر است. باید سلامت درام را بررسی کنید و در صورت معیوب یا قدیمی بودن آن را تعویض کنید.

3. استفاده از کاغذ اشتباه: حتما بررسی کنید که آیا سایه روی کاغذهای مختلف تکرار می شود یا منحصر به یک کاغذ خاص است.

4. وجود گرد و غبار: باید چاپگر و بخاری آن را به خوبی تمیز کنید تا مطمئن شوید که سایه ربطی به وجود گرد و غبار و کثیفی ندارد.

5. رطوبت: گاهی وجود رطوبت در محیط باعث تیره شدن چاپگر می شود. بنابراین مطمئن شوید که آن را در یک محیط بدون شبکه قرار داده اید.

با این راه حل ساده، مشکل سایه چاپگر حل خواهد شد.

چرا چاپگر من سیاه چاپ می کند؟

برای بررسی علت و رفع این مشکل، باید کاغذ چاپ شده را تا نیمه بردارید و ببینید آیا چاپ کاملاً سیاه است یا خیر. سپس به درام تصویربرداری روی کارتریج تونر نگاه کنید تا ببینید آیا پرینت وجود دارد یا خیر. اگر کاملا مشکی است یا کارتریج خراب است مشکل از ولتاژ و برق بالای آن است. در بیشتر موارد با رفع این موارد می توانید مشکل را به طور کامل حل کنید.

اخرین حرف

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین سوالات و مشکلات رایج چاپ را تحلیل کنیم و به هر یک پاسخ مناسب بدهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانیم به شما در حل مشکلتان کمک کنیم. اما در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکلی که در این مقاله ذکر نشده است، حتما از طریق قسمت نظرات انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

 

مشاهده ادامه: مشکلات پرینترهای لیزری