میزهای کنسول از عناصر کاربردی در طراحی خانه محسوب می شوند و می توان از آنها در فضاهای مختلف خانه استفاده کرد که علاوه بر کاربرد اصلی، در برخی موارد به عنوان چیدمان سایر وسایل تزیینی روی سطح خود استفاده می شود. دلیل اینکه میزهای کنسول در انواع مختلفی ساخته می شوند و در اندازه ها و سبک های مختلف موجود می باشند.

در بسیاری از موارد از میزهای کنسول برای پرکردن فضاهای خالی و ایجاد جلوه بصری و اطلاع رسانی فضا استفاده می شود. با قرار دادن این وسیله بر روی یک دیوار خالی، وسایلی مانند مجسمه، قاب عکس، لامپ و گلدان را کنار هم بچینید. .. یک مکان بی روح و ساده می تواند به مکانی بسیار زیبا و هیجان انگیز تبدیل شود.

در این تصویر، گلدان، پانل های چوبی تزئین شده؛ در این تصویر چیدمان هماهنگ و مناسب اشیا از جمله رنگ سفید روی میز با شیشه و تزئینات صورتی و رنگ گرم چوب کنار گلدان را می بینیم. یک ست دیگر برای دیوار. .

در جاهایی امکان استفاده از این عنصر با آینه وجود دارد که بین میز و آینه هارمونی ایجاد می کند که نشان دهنده پرکاربرد و ساخته شدن عنصر آینه است و علاوه بر بازی بخشی از میز می باشد. قابل استفاده تر است

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قرار دادن میز زیر آینه و ترکیب رنگی این دو عنصر فضای متفاوتی را ایجاد کرده و وجود میز بیشتر بر آینه تاکید می کرد و فرصت بیشتری برای استفاده از آینه به کاربر می داد. علاوه بر این، قرار گرفتن سایر عناصر تزئینی و انعکاس آنها در آینه، ارتباط بیشتری بین میز و آینه ایجاد کرده و فضای جذاب و متفاوت تری را ایجاد کرده است.

نصب اسمیت روی میز کنسول

ایجاد تقارن و تناسب بصری در چیدمان میز بسیار حائز اهمیت است و در هنگام چیدمان باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. هنگام استفاده از کنسول در یک فضا، اگر به تقارن و تناسب چیدمان در آن توجه نکنید، یعنی ذائقه خود را خراب نکنید، استفاده از این عناصر زیبا و پرکاربرد پاسخ منفی شما را خواهد گرفت و چیزی جز هرج و مرج در فضا برای شما به ارمغان نخواهد آورد. در عکس زیر یک آرایش متقارن و متناسب را می بینیم و بررسی می کنیم. Mirror and console table

 
نماد «مورد تأیید انجمن»

 
این میز کنسول که با ترکیب 2 اسلات روی پایه و یک قفسه زیر آن ساخته شده است، دارای تقارن نسبی است. اگرچه برخی از عناصر روی آن ممکن است یکسان نباشند، تقارن و تناسب متوسط ​​ایجاد می شود.

می‌توانید به وضوح ببینید که بطری‌ها به خوبی با سایر چیزهای روی میز یا حتی الگوها و بشقاب‌های روی پانل بالا تناسب دارند. از طرفی رنگ سبز گل ها کاملاً با یکدیگر ترکیب می شود.

هنگام چیدمان و تزئین چیزها، چشم ها به درک اینکه آیا شکل و رنگ آنها در دو طرف میز هماهنگ است یا خیر کمک می کند.

کنسول آلمانی برای اتاق نشیمن

گاهی اوقات از میز کنسول به عنوان نقطه کانونی برای قرار دادن صندلی و مبلمان و ایجاد فضای نشیمن به سبک استفاده می شود، به دلیل چیدمان عناصر تزئینی زیبا، میز کنسول می تواند نقطه کانونی زیبایی از فضای نشیمن خانوادگی و حتی یکنواخت باشد. در برخی مکان های رسمی، در نوع و سبک.
 

این میز کنسول تانیل چوب که ترکیبی از 2 اسلات در پایه و یک قفسه در زیر است، نسبتاً متقارن است. اگرچه ممکن است برخی از عناصر یکسان نباشند، اما تعادل و تناسب متوسطی ایجاد شده است.

به وضوح می توانید ببینید که بطری های روی میز به خوبی با چیزهای دیگر روی میز یا حتی با دستور العمل های بالا و حتی با ظروف هماهنگ می شوند. از طرفی رنگ سبز گلدان ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شده است.

هنگام چیدمان و تزئین چیزها، چشمان شما به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا هماهنگی بین اشکال و رنگ های دو طرف آینه و میز کنسول تانیل چوب  وجود دارد یا خیر. 


میز کنسول آلمانی برای اتاق نشیمن

گاهی اوقات از میز کنسول به عنوان نقطه کانونی برای قرار دادن صندلی و مبلمان و ایجاد فضای نشیمن سازمان یافته استفاده می شود. میز کنسول به دلیل داشتن قطعات تزئینی زیبا می تواند نقطه کانونی فوق العاده ای در فضای زندگی یک خانواده باشد. حتی در جاهایی هم از نظر تیپ و سیاق رسمی است.